Saturday, December 25, 2010

Sedarkan Diri

Assalamualaikum.


Akses Pemikiran Islam (API). Memang ber'api' bila aku join program ni. Tapi sayang, tak ramai yang sanggup menafikan godaan hiram untuk datang pagi tu. Kesian ahli-ahli kumpulan yang lain, kena call berkali-kali member yang lain. Lagi kesian pada naqib-naqib, diorang pulak yang busy, call sana sini, padahal program ni untuk orang lain.
Pagi tu, berlambak excuses yang datang. Exam, penat, bla..bla.. Nak kata exam, aku rasa semua orang ade exam. Pelik excuse tu.


Bro Syahmi ade cakap pagi tu kat kami:


"Benda ni bergantung pada kesedaran. Kita akan terkesan tentangnya bukan sekarang, tapi dua tiga tahun akan datang" 

Dia dah 4 tahun duduk sini, dia lagi tau ah. Nak ajak orang tanbih diri bukan mudah, tapi tak payah, kalau tau die punya kaedah. Memang best ah program ni. Walaupun program ni nampak 'berjaya' bila tiba time makan, tapi tabik spring ah, khas daripada aku. Apa-apa pun, tahniah ah pada mereka yang menganjurkan. Sekurang-kurangnya hujung minggu aku terisi dengan benda yang bawak manfaat, bukan ah asyik hibernate bawah hiram. Syukran.


Wallahua3lam.




p/s: post ni agak cikai sebab aku tengah ngantuk, baru balik program, nak tidoq..hehe

1 comment:

  1. setuju.
    rasa bersyukur sangat Allah bagi hidayah nak pergi pagi tadi,walaupun memang rasa nak ponteng sangat tinggi pada mulanya.

    ReplyDelete

siapakah?

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
sk taman daya (99~04). smka johor bahru (05~09). intec shah alam (mei~ogos 2010). jordan university of science and techno (2010~2016). "fastaqim kama umirta"