Monday, January 17, 2011

travel time

Assalamualaikum.


Aku takde apa-apa nak di-post, cuma dengan bangganya nak bagitau yang esok aku nak gi jjejale (baca dengan lidah Kelate, disabdukan 'J'..hehe). Kota Petra, yang kononnya salah satu tujuh keajaiban dunia, Wadi Rum, dengan Pantai Aqabah, destinasi kami nak cari 'ibrah. Merendek ke, meronggeng ke, tu lain cerita sebab bukan tujuan utama.


Doakan perjalanan kami selamat, pergi dan kembali.


Kat pantai nanti aku nak bantai betul-betul makanan laut, sebab dah berkurun aku tak sentuh ikan, udang, dan adik-beradiknya sebab aku rasa Aqabah-lah satu-satunya pantai yang ada kat Jordan ni. Hahaha.



Katakanlah: "Mengembaralah kamu di muka bumi, serta lihatlah bagaimana Allah telah memulakan ciptaan makhluk-makhluk dari asal jadinya; kemudian Allah akan memulakan ciptaan itu semula (pada hari akhirat) dalam bentuk kejadian yang baharu. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (Al-Ankabut 29:20)


Pantai Aqabah

Petra


Wadi Rum




Wallahua3lam.

No comments:

Post a Comment

siapakah?

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
sk taman daya (99~04). smka johor bahru (05~09). intec shah alam (mei~ogos 2010). jordan university of science and techno (2010~2016). "fastaqim kama umirta"