Thursday, March 24, 2011

230311: tahniah!

Assalamualaikum




"Perhatian kepada semua warga Aspura-Aspuri, jam telah menunjukkan pukul 10 pagi. Jadi diminta kepada semua pelajar untuk turun ke Dewan Umar Abdul Aziz untuk menuntut keputusan peperiksaan anda. Anda diberi masa selama lima minit untuk melakukan demikian. Sekian. Assalamualaikum"



*turn-off mic sambil tangan lagi sebelah petik suis loceng lama-lama ala-ala ada kebakaran*


Okay, aku tipu. Aku tengah angau sebenarnya, gatal-gatal nak merindu waktu bertugas buat pengumuman pagi kat asrama sebelum pergi sekolah. Biasalah, budak-budak ni kalau tak dihambat, jadinya yang akan ada kat perhimpunan pagi kejap lagi cumalah budak-budak skema berspek besar, junior-junior yang kononnya taat, ada ah jugak dua tiga ketul pengawas yang jadi jaga.

*ah, melalut*

Sebenarnya aku cuma nak cakap tahniah je kat budak-budak sekolah aku yang dapat 'warna terbang' dalam SPM diorang. Memang aku respek korang ah. Gempak jugaklah. Aku yang prihatin ni tumpang bangga. Alhamdulillah.

Tahniah jugak untuk cikgu-cikgu yang mantap-mantap, yang basuh budak-budak ni selicinnya sampai boleh dapat result gempak macam tu, orang-orang PIBG, yang meluluskan dana  untuk brainwash dengan macam-macam motivasi, warden asrama yang penat menghempuk budak-budak yang tidur lambat, makcik dewan makan dan kantin yang menyediakan nutrien secukupnya untuk diorang, pekebun yang pandai menghias bunga, serta tak lupa makcik cleaner yang menyediakan persekitaran belajar yang lebih selesa. Syabas semua.

Kalau berminat, datanglah Jordan. Sekian.


p/s: rindu cikgu Add Math yang selalu menganiaya dengan soalan-soalan susah sampai berbelit otak.


Wallahua3lam.



2 comments:

siapakah?

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
sk taman daya (99~04). smka johor bahru (05~09). intec shah alam (mei~ogos 2010). jordan university of science and techno (2010~2016). "fastaqim kama umirta"