Friday, March 9, 2012

melihat tanglung alam

Assalamualaikum


Malam tadi baru aku perasan, bulan berwajah penuh lagi. Tengah malam, bila rasa mengantuk datang menyerang, aku petik suis lampu bilik. Gelap. Terus aku masuk dalam hiram, menggeletar kesejukan seminit dua sebelum segalanya bertambah selesa. Tiba-tiba perasan, langit macam cerah lau ternampak silau bulan mencapah, mengisi gelap alam. Cantik. Katil aku betul-betul sebelah tingkap, jadi bila dapat baring beralas lengan sambil melihat rembulan, berlatar langit tak berawan, rasa macam best. Seingat aku, kali terakhir aku baring macam ni masa join rakan-rakan se-batch buat BBQ kat Wadi Syuib, menghayati indah bulan malam raya haji yang lepas. Nyaman je. Subhanallah.



senyumlah bulan..
"Sampaikanlah rindu ini pada dia, dia, dan dia, yang melihat bulan terang yang sama"


Ini status FB seorang rakan yang aku cilok dengan kebenaran penggubah status. 


Andai bulan itu tersenyum, mari berkongsi senyuman itu. 
Andai ada bahagia menguntum, mari berkongsi kuntuman itu.


p/s: hujung minggu memang senang lapar ke?


jazakumullah khairan jaza.


No comments:

Post a Comment

siapakah?

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
sk taman daya (99~04). smka johor bahru (05~09). intec shah alam (mei~ogos 2010). jordan university of science and techno (2010~2016). "fastaqim kama umirta"