Saturday, July 24, 2010

INPRO dan team MEP yg gempak

INPRO datang lagi. Sebenarnya games nih dah mule sejak semalam lagi (Jumaat).Inpro @ inter-programme games ni actually acara tahunan untuk student2 intec. Ade banyak games yg wujud: basketball, netball, boling, futsal, bola tampaq, frisbee, chess, badminton, bla..bla..bla..Semalam aku join jugak ah budak2 ni main boling kat ole-ole..Memang mantap ah team mep main, baik laki, baik perempuan. Banyak jugak ah strike n spare. Akhirnya, team mep diisyhtiharkan juara untuk dua2 kategori. Bangga jugak la aku jadi student program mep nih..Abes ternganga budak2 program lain tgok kami menang. Hahaha. Yela, student2 mep ni kan selalunya  dianggap team belasahan, pakai tudung labuh, baca doa nak main..Tapi kawan2 aku dah buktikan semalam yang tudung n baju labuh diorang tak menutup langsung pun skill n strategi yg diorang ade. Cayalah team boling! Hari ni, inpro terus jalan dgn member2 aku yg masuk futsal, badminton, bola tampar, chess, tunjuk taring diorang.  Kat intec ni lah aku baru kenal game frisbee, aku ade try sekali main, hm..bez jugak ah..ala2 main ragbi, cuma bezanya pakai piring terbang leper yang ringan ( bukan UFO). The next day (esok), aku main basketball. Sebenarnya aku bukan power sgt pun, tapi Sir Ishak (lecturer biology aku) pernah cakap:


             "You all kat sini 4 bulan je, so kalau bole, guna masa yg ade untuk join ape yg patut kat intec ni.."


Thank Sir. That's why ah aku kalau bole nak join je ape2 program kat intec ni, cari pengalamn n buat kenangan. Takdela aku asyik terperap dalam bilik, ngadap laptop, tengok movie, pegi kuliah time mentari belum nampak, balik bilik bila maghrib...Ish..takde life ah macam tuh...(pada aku la). Hidup biar bersederhana, time belajar, kita belajar betul2, time main ke, time gotong-royong untuk INPRO ke, kita join jugak... Hahaha. Memang gempak ah, ramai budak2 mep yg sanggup dtg, bagi support, sorak, cheer, sampai hilang suara (termasuklah aku yg mula nk sakit tekak nih). nampak ukhuwah student mep tu macam erat. Tambah lagi dgn lecturer2 yg datang bg support, siap pakai baju rasmi mep lagi. Paling sengit aku rase game bola tampar kot. Siap kena main 3 set, tapi alhamdulillah, mep menang, kalahkan team A-level. Anyway, sebenarnya budak2 mep ni ade banyak bakat yg tak terkalahkan! Tu belum tgok lagi diorang punya kreatif design formasi untuk kawad n tema perbarisan hari kemuncak nanti. Ok, tema team mep tahun ni: ALADIN. Nama pun middle east kan, so temanya pun ala2 arab la.. Lagi sekali kerjasama ditunjukkan. Tiap2 malam, kami berlatih kawad, bawak bendera, siapkan props, banner, dan benda yang paling susah kot, nak buat teko untuk si Aladin (tapi aku panggil cerek!). Aku rase hepi tgok diorang sungguh2 buat benda tu sume, gergaji kayu, lukis khat kat bendera, berlatih buat formasi n hakka sampai larut malam...Thumbs up for all of you la guys...For Malo, thanks sebab buat baju mep yg cantik..Kenangan seh untuk aku...Hopefully kita menang tahun ni, walaupun kita dok kat intec nih lebih kurang 4 bulan je, tapi harapnya team mep2010 terus 'mewangi' lah kat intec. Bittaufiq wannajah!!! Go!! Go!! Go!! MEP!!!

Baju MEP untuk INPRO



 Logo MEP 2010





Uhibbu MEP katir-katir!

No comments:

Post a Comment

siapakah?

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
sk taman daya (99~04). smka johor bahru (05~09). intec shah alam (mei~ogos 2010). jordan university of science and techno (2010~2016). "fastaqim kama umirta"